lauantai 3. syyskuuta 2016

Nyt kun levy on miksauksessa

Nyt kun levy on miksauksessa, pitäisi kai alkaa aktivoitumaan myös somessa. Valitsen kirjoittamisen.

Yritän tehdä parista sopivasta biisistä videoita, mutta mä olen niin old school, että yritin tehdä levystä irtobiisien lisäksi myös koherentin kokonaisuuden. Tai sitähän mä aina olen yrittänyt. Ajattelin alkaa naputtamaan vähän taustoja biiseistä tänne, kun ei kukaan enää tee levynkansia. Biisit on kirjoitettu tosi siellä täällä, yritän itsekin tässä muistella niitä mestoja.

Levyn eka biisi on ELÄMÄM_KOULU.

Se on "mä en enää koskaan" -alkavien lauseiden lista niistä asioista, mitä en enää koskaan halua tehdä. Daa. Istuin omassa keittiössä toipumassa taas jostain, mitä nyt silloin olikaan meneillään. En ollut vielä tottunut asumiseen. Pikkupiru kuunteli koneelta Scarfacen jotain biisiä ja aloin kirjoittamaan tekstiä ylös. Mä en tiedä, onnistuiko tekstissä mikään muu, kuin vilpittömyys ja aito inho sitä omaa tilaa kohtaan... Mut mulle se on ihan tarpeeksi. Varsinkin levyn aloitusbiisiksi sopiva. Levyllä on aika paljon runollista ja muodikkaan monimerkityksellistä menoa, mut tämä on kyl ihan suora. Siksi se ehkä toimiikin. Siinä räppää jäbä, joka miettii sen ikinuoren radattajan ja spugen eroa.
Teksti tuli suoraan siltä istumalta, siihen ei ole sen koommin koskettu. Sellainen mukava darrainhovuodatus. Hetkestä, jolloin vaaleanpunaiset -ja kaiken muunkin väriset lasit ovat paskana.
 
Kun vain joutuu tunnustamaan ilman mitään erityistä tunnelatausta, että "voi pojat, että meneekin päin vittua." Pelottaa hieman laittaa edes tuollainen biisi ulos, jotenkin se on jo liian rehellinen. En tiedä.  Mut jos jokin pelottaa tehdä, niin ainakin taiteessa sitä kohti pitää mennä.Oli miten oli, se on totta. Ja vasta levyn eka biisi. Jos miettii biisin riimirakennetta, missä myös säkeistön osat yrittävät rimmata keskenään, ni yhdeltä istumalta nice.

Mä olin aika vitun työkyvytön monta vuotta. Levyn kirjoittaminen ja ennenkaikkea siihen pystyminen on kivaa. Biitti JW Kemptonilta, niinkuin levyn muutkin biusat.

SEURAA TÄSTÄ

Tässä myös levyn ensimmäinen näyte joka ei liity juuri purettuun kappaleeseen. Huom. raakanauhoitus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti